Αθήνα, 28 Μαρτίου 2018: Από τα ελληνικά φοιτητικά έδρανα στις αίθουσες διδασκαλίας του ΜΙΤ στη Βοστώνη. Οι τέσσερις φοιτητές θα ταξιδέψουν στις 16 Απριλίου στις ΗΠΑ για να βιώσουν για μία εβδομάδα την ακαδημαϊκή ζωή των φοιτητών του ΜΙΤ.

Ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους και γιατί αποφάσισαν να λάβουν μέρος στο Educational Trip; Ας τους γνωρίσουμε!

Χαρά Ζωιτάκη: Τεταρτοετής φοιτήτρια στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ με ενδιαφέρον για τον κλάδο της Πληροφορικής. Η Χαρά έχει ασχοληθεί με τον εθελοντισμό από το πρώτο έτος των σπουδών της. Πέρυσι, ανέλαβε τη θέση του Head Organizer της UNIque Day 2017 του ΕΜΠ, από τη Unique Minds, το οποίο θα επαναλάβει και φέτος, αναλαμβάνοντας επίσης τη θέση του Delegate Experience Coordinator στο Job Fair Athens 2018 της EESTEC Τοπική Επιτροπή Αθήνας. Επισημαίνει την αξιόλογη προσπάθεια που καταβάλουν τα ελληνικά πανεπιστήμια ετησίως, γεγονός που επιβεβαιώνεται από την πληθώρα θετικών σχολίων που συγκεντρώνουν ετησίως. Από την άλλη θεωρεί ως ένα μείζον πρόβλημα την αποσύνδεση των ελληνικών πανεπιστημίων από τον ιδιωτικό τομέα, που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο την αναζήτηση εργασίας από τους αποφοίτους. Ένα επιπρόσθετο πρόβλημα θεωρεί την αποξένωση των φοιτητών από το διδακτικό προσωπικό, το οποίο δημιουργεί εμπόδια στην εύρυθμη λειτουργία του ιδρύματος και χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών. Τέλος η Χαρά αναφέρει για τη συμμετοχή της στο Educational Trip: «Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Educational Trip αποτελεί μοναδική ευκαιρία, διότι η παραμονή σε ένα από τα κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα παγκοσμίως μπορεί να είναι εποικοδομητική σε ποικίλους τομείς. Αρχικά, μέσω της αλληλεπίδρασης με τους φοιτητές και καθηγητές, αλλά και μέσω της γνωριμίας με τις τοπικές ελληνικές ομάδες θα διευρύνω τους πνευματικούς μου ορίζοντες, καθώς θα αποκτήσω μια πιο σφαιρική άποψη για την ακαδημαϊκή –και όχι μόνο- πραγματικότητα. Επιπλέον, σε σύγκριση με τον ξένο τρόπο λειτουργίας, ο εντοπισμός των προβλημάτων των ελληνικών πανεπιστημίων θα καταστεί ευκολότερος. Παράλληλα, οι πιο άμεσες διασυνδέσεις που θα έχουν αναπτυχθεί με ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα, κρίνω πως θα αποτελέσουν δίαυλο επικοινωνίας των ιδεών και λύσεων που θα προκύψουν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, στα δικά μας πανεπιστήμια. Eλπίζω, τέλος, να υπάρξει μεγαλύτερη παρακίνηση τόσο εκ μέρους μου όσο και εκ μέρους άλλων φοιτητών για την επίλυσή τους.»

Αρετή Κοτσώνη: Τεταρτοετής φοιτήτρια στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στο Πολυτεχνείο Κρήτης αναμένει με ενθουσιασμός τις τεχνολογικές εξελίξεις στο δικό της επιστημονικό πεδίο, όπως εκείνο της εικονικής πραγματικότητας (virtual reality), της τρισδιάστατης εκτύπωσης (3d printing) και της επόμενης γενιάς της 4d εκτύπωσης, που πολύ επιτυχημένα άρχισε να αναπτύσσεται στο Self-Assembly Lab του ΜΙΤ, υπό την καθοδήγηση του Επίκουρου καθηγητή Skylar Tibbits. Τέλος, θεωρεί ότι η ανάπτυξη και εφαρμογή των νανο-υλικών (nanomaterials) αποτελεί έναν σπουδαίο κλάδο, που πρόκειται να επιφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα τόσο στην Αρχιτεκτονική (nano-Architecture) όσο και σε άλλους κλάδους, όπως αυτός την Ιατρικής. Η Αρετή τα τελευταία χρόνια έχει εργαστεί στην ομάδα του εργαστηρίου ψηφιακών μέσων, στο εργαστήριο Ιστορίας και θεωρίας της αρχιτεκτονικής.  Επιπλέον, ξεκίνησε να γνωρίζει τον κόσμο της VR και AR και του τρισδιάστατου σκαναρίσματος (μέσω του agisoft photoscan professional), και να μαθαίνει να σχεδιάζει σε περιβάλλοντα όπως αυτό της Unity (game design) μέσω του εργαστηρίου μεταβαλλόμενων ευφυών περιβαλλόντων (TUC TIE lab) του Πολυτεχνείου Κρήτης. Είναι μέλος στο Εργαστήριο Αναλυτικής και Περιβαλλοντικής Χημείας (machmob lab) και πρόκειται να λάβει μέρος στις δράσεις του, όπως οι πιλοτικές εφαρμογές -που κέρδισε το εργαστήριο μέσω διεθνών διαγωνισμών- χημικών υλικών καθαρισμού στην Όπερα του Όσλο, στον Παρθενώνα κ.α. Τέλος, το 2017 συμμετείχα σε δυο εθελοντικές δράσεις που αφορούσαν την γνωριμία των μαθητών δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου με το Πολυτεχνείο Κρήτης και τι μπορεί αυτό να τους προσφέρει μετά το πέρας της σχολικής του φοίτησης. Για τη συμμετοχή της στο Πρόγραμμα η Αρετή αναφέρει: «Η συμμετοχή μου στο Educational Trip, θα με βοηθήσει να αντλήσω ιδέες και γνώσεις, γνωρίζοντας εργαλεία και συστήματα που δεν χρησιμοποιούνται ακόμα ευρέως στην Ελλάδα, και να συνεισφέρω στον εκσυγχρονισμό της σχολής μου σε μια προσπάθεια να μεταφέρω τις εμπειρίες μου. Εκτός αυτού, θα μου δώσει δύναμη να συνεχίσω να πιστεύω στην έρευνα και τη δουλειά μου και να παραμείνω απερίσπαστη, ενώ θα με τροφοδοτήσει με ιδέες για το πως θα αναπτύξω τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα. Τέλος, η παρουσία μου σε ένα κορυφαίο ακαδημαϊκό περιβάλλον θα αποτελέσει μια μοναδική εμπειρία!»

Ιάσων Μπαρμπαρέσος: Τριτοετής φοιτητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ με ενδιαφέρον για τον κλάδο των διαστημικών τεχνολογιών. Είναι μέλος της ομάδας αεροδιαστημικής του Α.Π.Θ., της ASAT. Επίσης, είναι  μέλος της ομάδας EESTEC και από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας ACCT4vi, στόχος της οποίας είναι η ψηφιοποίηση των διαφόρων ακαδημαϊκών συγγραμμάτων έτσι ώστε να είναι προσβάσιμα στους φοιτητές. Θεωρεί και ο ίδιος ότι ένα από τα βασικότερα προβλήματα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι η έλλειψη σύνδεσής τους με τον κόσμο των επιχειρήσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φοιτητές να μην είναι καθόλου εξοικειωμένοι με τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και τη διαδικασία πρόσληψης και να βρίσκονται σε αρκετά δύσκολη θέση όταν χρειάζεται για παράδειγμα, να συντάξουν το βιογραφικό τους σημείωμα ή να παραστούν σε μια συνέντευξη για πρόσληψη. Επίσης, οι τοπικές εταιρείες δεν έχουν άμεση πρόσβαση στο εκκολαπτόμενο επιστημονικό δυναμικό του πανεπιστημίου, πράγμα που καθιστά την αναζήτησή τους για νέα στελέχη δυσκολότερη. Ο Ιάσων θεωρεί ότι το σημαντικότερο που ελπίζει να αποκομίσει από το Educational Trip είναι «η εμπειρία για το πώς δουλεύει ένα κορυφαίο πανεπιστήμιο και να μπορέσω να δω το σημερινό μου πανεπιστήμιο με εκείνη τη σκοπιά. Αν και κατά καιρούς από ενδιαφέρον έχω προσπαθήσει να μάθω για τον τρόπο λειτουργίας πανεπιστημίων όπως το Stanford, MIT κλπ. από τις ιστοσελίδες τους, πιστεύω ότι με το να μεταβώ σε αυτά έστω και για μερικές μέρες θα καταλάβω σε πολύ μεγαλύτερο βάθος το πώς λειτουργούν σε καθημερινή βάση. Επίσης, με τις επισκέψεις σε γραφεία καθηγητών και τοπικές εταιρείες, ελπίζω να αποκτήσω μια ιδέα για τις πραγματικές συνθήκες του επαγγελματικού χώρου, αλλά και να αλληλεπιδράσω με αρκετά σημαντικούς ανθρώπους.»

Χριστίνα Μπιτσίνα: Τριτοετής φοιτήτρια στο τμήμα Βιολογίας του ΑΠΘ με ενδιαφέρον για τον κλάδο των σπουδών της. Συμμετείχε στην ομάδα iGEM Greece 2017, μια πανεπιστημιακή ερευνητική ομάδα που έλαβε μέρος στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM (Genetically Engineered Machine) με την αρμοδιότητα Ambassador of Greece. Η ερευνητική ομάδα δημιούργησε πειραματικά ένα θεραπευτικό project για την καταπολέμηση του καρκίνου του παχέος εντέρου. Κατά τη διάρκεια της θέσης Ambassador of Greece, συνεργάστηκε και με άλλες ερευνητικές ομάδες iGEM Columbia και Stony Brook για αξιολόγηση των πειραματικών project και η ομάδα iGEM Greece 2017 ήταν στην τελική τετράδα για την υποψηφιότητα «Καλύτερου Θεραπευτικού Project» και απέκτησε τίτλο κατηγορίας «Χρυσού Μεταλλίου». Εντάχθηκε στην φοιτητική ομάδα Biological AUTH Team (BAT). Συμμετείχαμε σε εκδήλωση της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ως Μέρα Γνωριμίας με τη Βιολογία. Επιπλέον, συμμετείχε εθελοντικά στην Ημερίδα που διοργάνωσε το Τμήμα Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την Παγκόσμια Ημέρα DNA ξεναγώντας και καθοδηγώντας μαθητές Λυκείων στα εργαστήρια της σχολής. Οι αδυναμίες που έχει εντοπίσει στο δικό της ακαδημαϊκό περιβάλλον εστιάζουν στην έλλειψη διασύνδεσης των θεωρητικών γνώσεων με τις ανάγκες της σύγχρονης εργασιακής πραγματικότητας. Επίσης πιστεύει ότι, εκτός από τη θεωρητική και ακαδημαϊκή γνώση, είναι περιορισμένες οι ευκαιρίες των φοιτητών να καινοτομήσουν, να αναλάβουν μόνοι τους project. Ένα ακόμη πρόβλημα θεωρεί την έλλειψη συνεργασίας με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, πέραν των προγραμμάτων Erasmus. Η Χριστίνα επισημαίνει για τη συμμετοχή της στο Πρόγραμμα: «Ανυπομονώ να γνωρίσω τον τρόπο λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ, να παρακολουθήσω διαλέξεις, να επισκεφτώ εταιρείες και ερευνητικά εργαστήρια. Παράλληλα επιδιώκω να γνωρίσω άτομα με τα οποία μοιραζόμαστε τα ίδια ενδιαφέροντα, να συζητήσουμε τους προβληματισμούς μας και να ανταλλάξουμε ιδέες. Επιπλέον, θα ήθελα να έρθω σε επαφή με τις φοιτητικές ομάδες των Πανεπιστημίων στο εξωτερικό και να αποκομίσω ιδέες οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο με τη βοήθεια και άλλων φοιτητών.»

* Το Πρόγραμμα υλοποιείται για 9η συνεχή χρονιά από το Corallia και τους συλλόγους Ελλήνων φοιτητών των πανεπιστημίων Stanford (Hell.A.S.), UC Berkeley (Hestia), MIT (HSAMIT), Georgia Tech (GTHS), UC San Diego (HSAUCSD) και Princeton (HSA-OPA). Το Educational Trip 2018 υποστηρίζεται από την ευγενική χορηγία των: ΔιαΝΕΟσις, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Όλυμπος, Cisco και Sunlight Systems. Περισσότερα: www.edutrip.gr