Αθήνα, 15.03.2018: Γεμάτοι όνειρα και ανυπομονησία για τις εμπειρίες που θα ζήσουν σε ένα μήνα από σήμερα, οι 4 φοιτητές που θα επισκεφτούν μέσω του Educational Trip το διεθνούς φήμης πανεπιστήμιο του Stanford στην Καλιφόρνια.

Τι είναι αυτό που τους ενθουσιάζει, τι αναμένουν να αποκομίσουν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και ποια θεωρούν τα κύρια προβλήματα του ελληνικού πανεπιστημίου σήμερα; Ας τους γνωρίσουμε!

Χρυστάλλα Καλυφομμάτου: Δευτεροετής φοιτήτρια στο τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με αγάπη στα Μαθηματικά. Με έντονες κοινωνικές ανησυχίες και προσφοράς στη φοιτητικής της κοινότητα, η Χρυστάλλα συμμετέχει εθελοντικά στο Erasmus student network (ESN), με κύριο στόχο την κοινωνικοποίηση των φοιτητών που επιλέγουν να περάσουν ένα εκτεταμένο χρονικό διάστημα της φοιτητικής τους σταδιοδρομίας σε άλλη χώρα. Στην ερώτηση ποια θεωρεί τα σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού πανεπιστημίου επισημαίνει ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να αποτελεί άσυλο και προάγοντα ιδεών, κάτι που πραγματώνεται μόνο μέσω γόνιμης συζητήσεως και συναναστροφής των φοιτητών σε ένα φιλικό και ταυτόχρονα ακαδημαϊκό περιβάλλον, πράγμα που δεν συμβαίνει τις περισσότερες φορές στα ελληνικά πανεπιστήμια. Για το τι αναμένει από τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα η Χρυστάλλα αναφέρει: «Το πρόγραμμα αυτό θα μου προσφέρει εμπειρίες. Θα εκτεθώ σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον άκρως διαφορετικό από τα ελληνικά δεδομένα και θα αποκτήσω καινούργιες γνώσεις και ιδέες με θεμέλιο αυτό. Θα ήθελα να μιλήσω με καταξιωμένους επιστήμονες που διδάσκουν σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα των Ηνωμένων Πολιτειών και να μάθω ότι μπορώ από αυτούς. Θα ήθελα επίσης να συναναστραφώ με φοιτητές ενός τέτοιου ιδρύματος και να συνειδητοποιήσω τις ομοιότητες και τις διαφορές στη σκέψη που καλλιεργεί το κάθε εκπαιδευτικό σύστημα. Τέλος, θέλω να διαθέσω με όποιον τρόπο μπορώ τα θετικά της εμπειρίας αυτής στην βελτίωση και του δικού μου πανεπιστημίου και περιβάλλοντος.»

Έλενα Πιτταροκοίλη: Τριτοετής φοιτήτρια στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τις εξελίξεις στον κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης. Θεωρεί πώς ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του ελληνικού πανεπιστήμιου είναι ότι δεν είναι συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας. Επιπρόσθετα, θεωρεί ότι ο αριθμός διαλέξεων που παρακαλούν οι φοιτητές στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι δυσανάλογος με τα projects που αναλαμβάνουν. Πιστεύει ότι η πράξη προηγείται πάντα της βελτίωσης για αυτό μέσα από το Educational Trip ευελπιστεί να δει από κοντά τις  διαφορές των πανεπιστήμιων στις ΗΠΑ που οδηγούν σε αυτά τα λαμπρά αποτελέσματα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Θα είναι για εμένα ένα ταξίδι έμπνευσης που θα αλλάξει τον τρόπο που σκέφτομαι και αντιμετωπίζω τα πράγματα γιατί δεν θα αποδέχομαι καταστάσεις έτσι όπως είναι αλλά θα διακρίνω παντού πιθανές αλλαγές για βελτίωση. Σίγουρα θα μεταφέρω τις γνώσεις που θα αποκομίσω στο πανεπιστήμιό μου αλλά αν είναι δυνατό και σε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια προκειμένου να γίνει άλλο ένα βήμα μπροστά.»

Κωνσταντίνος Φλεβάρης: Τριτοετής φοιτητής στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσαλλονίκης με ενδιαφέρον για τη Βιολογία. Είναι μέλος της εθελοντικής ομάδας ΙΑSTEE (Ιnternational Association for the Exchange of Students for Technical Experience) του ΑΠΘ. Δραστηριοποιείται στον τομέα των δημοσίων σχέσεων καθώς και του twinning που αφορά τους φοιτητές που έρχονται από το εξωτερικό. Θεωρεί ότι τα προβήματα του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος αποτελούν αντικατόπτρισμα προβλημάτων που εμφανίζονται στην ίδια την ελληνική κοινωνία. Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι οι εγκαταστάσεις οι οποίες δεν διευκολύνουν τη διεξαγωγή μαθημάτων και δεν εμπνέουν τους ίδιους τους φοιτητές στο να θέλουν να προσέρχονται για την παρακολούθηση των μαθημάτων. Τέλος, θεωρεί ότι το Educational Trip είναι μια μοναδική ευκαιρία να έρθει σε επαφή με πανεπιστήμια τα οποία φέρουν μεγάλη ιστορία και αποτελούν πυλώνες της εκπαίδευσης για έναν τεράστιο αριθμό φοιτητών. Θα έχει τη δυνατότητα να βρεβεί σε χώρους όπου έχουν υπάρξει εμπνευσμένοι άνθρωποι, όπως Νομπελίστες και να διευρύνει τους ορίζοντες του σε ό,τι αφορά το αντικείμενο των σπουδών του και να δει εφαρμογές της θεωρίας και στην πράξη. Ο Κωνσταντίνος επισημαίνει ότι μέσω του προγράμματος «θα προσπαθήσει να αποκομίσει τα μέγιστα και να χρησιμοποιήσει ό,τι μάθει για να συμβάλλει στη βελτίωση των ελληνικών πανεπιστημίων, είτε μέσω των εθελοντικών ομάδων, είτε μέσω συζητήσεων με άλλους φοιτητές οι οποίοι δεν είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο Educational Trip.»

Δήμητρα Χατζηχρυσού: Τεταρτοετής φοιτήτρια στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης με ενδιαφέρον στον κλάδο της Πληροφορικής. Αναμένει με ενθουσιασμό τα το αποτέλεσμα της εφαρμογής Artificial Intelligence σε συνδυασμό με το Machine Learning στον τομέα των self driving cars. Είναι ενεργό μέλος από το πρώτο έτος των σπουδών της στην IEEE, στην EESTEC και στο ΣΦΗΜΜΥ. Θεωρεί ότι τα δύο σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι η έλλειψη πρακτικότητας και εφαρμοσιμότητας των θεωρητικών γνώσεων, καθώς και η έλλειψη επιχειρηματικής νοοτροπίας και συνείδησης. Σχετικά με τη συμμετοχή της στο Πρόγραμμα αναφέρει: «Πιστεύω ότι το Educational Trip είναι μια ευκαιρία να γνωρίσω το αμερικανικό ακαδημαϊκό περιβάλλον, τις διαφορές που υπάρχουν σε σχέση με το ελληνικό, τις δράσεις του πανεπιστημίου και την νοοτροπία των φοιτητών. Παράλληλα, θα ήθελα να μάθω πως συνδυάζεται η ερευνητική δράση με την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, καθώς και την συμμετοχή των φοιτητών σε αυτό. Περιμένω να εφοδιαστώ με γνώσεις και εμπειρίες που θα μπορέσω να εφαρμόσω και στο ελληνικό ακαδημαϊκό περιβάλλον, προσπαθώντας να επιλύσω προβλήματα του ελληνικού πανεπιστημίου. Θεωρώ ότι το Educational Trip δεν είναι ένα “απλό” ταξίδι. Είναι η αφετηρία για την προσπάθεια να αλλάξεις το πανεπιστήμιο σου και ουσιαστικά να γίνεις εσύ αυτή η αλλαγή.»

 

* Το Πρόγραμμα υλοποιείται για 9η συνεχή χρονιά από το Corallia και τους συλλόγους Ελλήνων φοιτητών των πανεπιστημίων Stanford (Hell.A.S.), UC Berkeley (Hestia), MIT (HSAMIT), Georgia Tech (GTHS), UC San Diego (HSAUCSD) και Princeton (HSA-OPA). Το Educational Trip 2018 υποστηρίζεται από την ευγενική χορηγία των: ΔιαΝΕΟσις, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Όλυμπος, Cisco και Sunlight Systems.