Αθήνα, 04 Απριλίου 2018:Oι 4 φοιτητές που θα επισκεφτούν μέσω του Educational Trip το διεθνούς φήμης πανεπιστήμιο Princeton, δηλώνουν ενθουσιασμένοι με την πρωτόγνωρη εμπειρία που πρόκειται να βιώσουν σε λίγες μέρες.

Ποιες είναι οι προσδοκίες τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, ποια θεωρούν τα μεγαλύτερα προβλήματα του ελληνικού Πανεπιστημίου και τι προτείνουν για την αντιμετώπισή τους;

Έκτωρ Θεουλάκης: Τριτοετής φοιτητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον τομέα της πληροφορικής και αναμένει με ενθουσιασμό να δει πώς θα επηρεάσουν στο μέλλον οι δυνατότητες που προσφέρει το machine learning, τα advanced και τα predictive analytics στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς. Ο Έκτωρ έχει έντονη δραστηριότητα ως εθελοντής, καθώς μεταξύ άλλων, διατέλεσε Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Φοιτητικού Συνεδρίου του τμήματος ΔΕΤ, έχοντας ήδη διατελέσει  Υπεύθυνος Χορηγιών, ενώ σήμερα έχει αναλάβει τη θέση του Event Manager. Ως ένα από τα προβλήματα του ελληνικού Πανεπιστημίου εντοπίζει την έλλειψη σύνδεσης με την αγορά εργασίας, παράλληλα με την έντονη έλλειψη κινητοποίησης εκ μέρους των φορέων και της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και των ίδιων των φοιτητών, ώστε ερευνήσουν και να ανακαλύψουν παραπάνω πράγματα για το αντικείμενο τους. Τι προτείνει; «Η δημιουργία ισχυρών online και offline κοινοτήτων αλληλεπίδρασης φοιτητών και γενικά μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας και κυρίως η αναγνώριση των κοινοτήτων αυτών από την κεντρική διοίκηση του πανεπιστημίου ως επίσημα κανάλια επικοινωνίας. Η διαφάνεια των διαδικασιών, η διαρκής ενημέρωση των φοιτητών και η βαθμιαία ένταξη τους στο σύστημα λήψης αποφάσεων που τους αφορούν, με υγιείς και σύγχρονους τρόπους  είναι ένα μεγάλο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση». Τέλος, ένα από αυτά που περιμένει να αποκομίσει από το πρόγραμμα είναι γνώσεις και τεχνογνωσία πάνω στη δομή και τη λειτουργία της ακαδημαϊκής κοινότητας μερικών εκ των μεγαλύτερων πανεπιστημίων παγκοσμίως.

Νίκος Κουγιώνης: Τριτοετής φοιτητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Δηλώνει έντονο επιστημονικό ενδιαφέρον για τον κλάδο των Διαστημικών Τεχνολογιών και αναμένει την εξέλιξη των σχεδίων της NASA για ένα νέο Διαστημικό Σταθμό σε τροχιά γύρω από το φεγγάρι. Στην διάρκεια των σπουδών του έχει συμμετάσχει σε πολλές ομάδες εντός και εκτός του πανεπιστημίου. Εδώ και ένα χρόνο είναι ενεργό μέλος της ASAT (Aristotle Space & Aeronautics Team) στο CubeSat Project, όπου είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό (CAD, υλικά κ.α.). Επίσης, είναι μέλος σε 3 Working groups (Company Relations, Innovation & Design, International Events) της EUROAVIA (European Association of Aerospace Students) της οποίας μέλος είναι η ASAT. Ακόμα, είναι ένα από τα πέντε μέλη μιας μικρής ομάδας που εδώ και ένα εξάμηνο ασχολούνται με τη δημιουργία ένος makerspace στη Θεσσαλονίκη, ενώ στο παρελθόν έχει υπήρξει μέλος του BEST Thessaloniki.Σύμφωνα με τον Νίκο τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα του ελληνικού Πανεπιστημίου είναι έλλειψη επαφής με το πρακτικό κομμάτι των σπουδών και τα απαρχαιωμένα μέσα τα οποία χρησιμοποιούνται για τη διεξαγωγή των μαθημάτων. Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνει; Όπως αναφέρει: «Και τα δυο προβλήματα θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με μια ομάδα φοιτητών που θα προσφέρουν συμπληρωματική εκπαίδευση και πρακτική εμπειρία πάνω σε μικρά ή μεγάλα project σε έναν, ιδανικά ενδοπανεπιστημιακό, χώρο. Στην ερώτηση, τι αναμένετε να αποκομίσετε από τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα Educational Trip, απάντησε: «Κυρίως θα ήθελα να δω πώς λειτουργεί ένα τελείως διαφορετικό σύστημα από το δικό μας και με την εμπειρία που θα αποκομίσω να γυρίσω πίσω και να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα για ένα φοιτητικό makerspace στην Θεσσαλονίκη. Επίσης πιστεύω πως θα γνωρίσω άτομα που θα έχουμε τα ίδια ενδιαφέροντα και όταν γυρίσουμε θα έχουν μπει οι βάσεις για να δημιουργήσουμε κάτι κάλο».

Μαριέττα Λαζανά: Δευτεροετής φοιτήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον κλάδο της Πληροφορικής. Μάλιστα, όπως δήλωσε, αυτό που την ενθουσιάζει περισσότερο είναι οι τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και του digital marketing, καθώς αισθάνεται ότι ο συνδυασμός των δύο την εμπνέει ως προς τη δημιουργία καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών. Έχει λάβει μέρος σε αρκετούς διαγωνισμούς, όπως το Yes Program AUEB στο οποίο κατέλαβε τη δεύτερη θέση καλύτερου επιχειρηματικού σχεδίου, καθώς και φοιτητικούς οργανισμούς και δράσεις, όπως: Unique Minds, TedXAthens, ThinkBiz και φέτος μαζί με έναν ακόμα φοιτητή ιδρύει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών τον όμιλο Model of United Nations, ο οποίος σχετίζεται με τη διπλωματία. Ως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού Πανεπιστημίου θεωρεί την έλλειψη κατάλληλων ερεθισμάτων τα οποία θα διαμόρφωναν με πολύ διαφορετικό τρόπο τη στάση και τη νοοτροπία των φοιτητών απέναντι στα προβλήματα. Αυτό που η ίδια προτείνει είναι η δημιουργία ενός συλλόγου που θα φέρνει σε επαφή τους φοιτητές του Πολυτεχνείου και των οικονομικών σχολών για τη δημιουργία και υλοποίηση ιδεών που σχετίζονται με νέες τεχνολογίες. «Οι τεχνογνωσία των φοιτητών του πολυτεχνείου και οι επιχειρηματικές και οικονομικές γνώσεις των φοιτητών του ΟΠΑ είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και εφικτή προοπτική» αναφέρει χαρακτηριστικά. Όσο για το τι ευελπιστεί να αποκομίσει από το πρόγραμμα η Μαριέττα απάντησε: «Αρχικά τη μεγάλη εικόνα… θα αποκομίσω έναν πολύπλευρο τρόπο σκέψης που θα με οδηγήσει να σκέφτομαι out of the box, όχι μόνο από αυτά που θα δω αλλά και από τη συναναστροφή μου με σημαντικούς ανθρώπους του χώρου».

Ευσταθία Χιωτέλη: Τριτοετής φοιτήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον κλάδο της Πληροφορικής ενώ το κομμάτι το οποίο την ενδιαφέρει περισσότερο είναι ο προγραμματισμός συστημάτων, εφαρμογών, παιχνιδιών και γενικότερα ότι σχετίζεται με την ανάπτυξη κώδικα. Συμμετέχει σε μια ομάδα startup κοινωνικής επιχειρηματικότητας (yayaka.gr) στην οποία είναι CEO και έχει συμμετάσχει στην οργανωτική επιτροπή ενός coding bootcamp για μαθητές λυκείου που διοργάνωσε η σχολή της, καθώς και την παρουσίαση ενός workshop με θέμα ρομποτική με Lego. Επιπλέον, συμμετείχε στην οργανωτική επιτροπή των πρώτων UNIque Days της UniqueMinds ως internal marketing coordinator. Επίσης, το 2017 εντάχθηκε ως μέλος στην τεχνολογική ερευνητική ομάδα του τμήματος διοικητικής επιστήμης. Σύμφωνα με την Ευσταθία ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των Πανεπιστημίων στη χώρα είναι ότι δεν προσφέρουν πρακτικές γνώσεις. Για το λόγο αυτό προτείνει την οργάνωση μονοήμερων επισκέψεων σε εταιρείες, από το ίδιο το Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, στη διάρκεια των οποίων οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να δουν πώς μεταφράζεται η θεωρία σε πράξη. Στην ερώτηση «Τι περιμένετε να αποκομίσετε από τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα Educational Trip;» απάντησε: «Θα εμπνευστώ και θα παρακινηθώ από τους υψηλού επίπεδου φοιτητές αλλά και καθηγητές των πανεπιστημίων, διότι συζητώντας με τόσο σπουδαίους ανθρώπους που έχουν πετύχει τόσα στην ζωή τους και έχουν συμβάλλει τόσο στην εξέλιξη της εκπαίδευσης, δεν γίνεται να μην τους θαυμάσεις και να μην γυρίσεις από το ταξίδι θέλοντας να κάνεις και εσύ κάτι παραπάνω. Τέλος, θα διευρυνθούν οι ορίζοντες μου καθώς θα γνωρίσω έναν νέο πολιτισμό και κουλτούρα και φυσικά θα κάνω νέους σπουδαίους φίλους».

* Το Πρόγραμμα υλοποιείται για 9η συνεχή χρονιά από το Corallia και τους συλλόγους Ελλήνων φοιτητών των πανεπιστημίων Stanford (Hell.A.S.), UC Berkeley (Hestia), MIT (HSAMIT), Georgia Tech (GTHS), UC San Diego (HSAUCSD) και Princeton (HSA-OPA). Το Educational Trip 2018 υποστηρίζεται από την ευγενική χορηγία των: ΔιαΝΕΟσιςΊδρυμα ΜποδοσάκηΌλυμποςCisco και Sunlight Systems. Περισσότερα: www.edutrip.gr